Motywacja niematerialna sprzedawców sklepu detalicznego.

kassirDla tego aby działalność sklepu odnosiła sukces, powinien on zapewniać klientom najwyższy poziom obsługi. Jednakże na początku trzeba zacząć od najważnieszego – czyli od „stworzenia” szczęśliwych pracowników. Detaliści, które prowadzą i wspierają system długoterminowych korzyści, zachętów oraz nagród dla swoich pracowników, najczęściej najmnej obserwują zalety mniejszej rotacji kadr i podwyższenie jakości obsługi klientów. Połączenie tych dwóch czynników zazwyczaj prowadzi do zwiększenia sprzedaży.

1. Zniżki na towary

Prawdopodobnie, to najprostsze co tylko można wymyślić. Zaproponujcie pracownikom zniżkę na każdy rozszerzany przez was produkt. Nie ma lepszego sposobu motywowania sprzedawcy do rozpowszechniania waszej produkcji, niż zapewnić mu możliwość samemu z niego korzystać i ocenić. Uwzględniać takie zniżki można za pomocą naszych programów do biznesu.

2. Imprezy firmowe

Święta, inwentaryzacja lub przekroczenie planu sprzedaży — wszystko to staje się dobrym powodem dlatego, żeby organizować małą imprezę, którą można przeprowadzić jak i w pokoju wypoczynkowym, tak i poza granicami sklepu. Główną ideą imprezy — pozwolić personelowi poczuć się bardziej szczęśliwymi. Ważne jest, aby pamiętać, że obsługa klienta jest ważniejsza od wykresów sprzedaży.

3. Prywatny czas

Przedstawcie swoją hojność i wielkoduszność, pozwalając rodzicom nie iść do pracy, gdy ich dzieci-uczniowie nie mogą pójść do szkoły z różnych powodów. W życiu każdego pracownika odbywają się ważne wydarzenia, a Wasze zadanie — zrobić wszystko, co możliwe, żeby maksymalnie komfortowo zrównoważyć pracę i prywatne życie (w granicach rozsądku, oczywiście). Dzięki starannemu planowaniu harmonogramów prawie zawsze można znaleźć zamianę dla pracownika. Niemniej jednak, dni wolne od pracy nie należy plątać z urlopem.

4. Bilety na różne wydarzenia

Firmy często zdobywają promocyjne zniżki na wszelkiego rodzaju wydarzenia (wystawy, imprezy sportowych i t.d.) od innych firm. Zaproponujcie te bilety dla swoich sprzedawców jako nagrodę lub motywację, aby osiągnąć wysoką wydajność w zakresie sprzedaży.

Opublikowany w Przydatne informacje.