Merchandising: elementarne wykładanie towaru albo sztuka?

merchandisingZazwyczaj, wykładaniem towaru w niedużych sklepach zajmują się menedżerowie albo administratorzy, opierając się na osobiste preferencje i doświadczenie. Rzeczywiście metodyką sprzedaży towarów musi zajmować się pracownik, posiadający chociażby podstawową wiedzą merchandisingu.

Podstawowe mechanizmy promocji produktów

Zadaniem merchandisingu staje się nie tylko wykładanie towaru na półkach sklepu detalicznego, ale też szereg innych kwestii, które można wyodrębnić szczegółowo:

• reklama punktu sprzedaży i konkretnego towaru;

• prowadzenie akcji, któremu towarzyszą atrybuty (ulotki reklamowe, muzyka, rozgrywki i t. d.);

• stworzenie zintegrowanej polityki rabatowej;

• oprawa punktu sprzedaży oraz wystaw, rozmieszczanie towarów;

• wykonanie zadań w dziedzinie marketingu (kierunki rozwoju, strategia działania w warunkach konkurencji);

• szkolenie pracowników z technik sprzedaży i psychologicznych metod pracy z klientem. Oddzielnie stoi pytanie otrzymywania personelem wiedzy i umiejętności przy pracy z oprogramowaniem dla sklepu w automatyzowanym punkcie sprzedaży.

Jak sprytnie strukturalizować produkt

Nieprawidłowe rozwiązanie problemu strukturalizacji towaru grozi spadkiem sprzedaży i zysków. Dlatego też, najbardziej niepożądanym jest jak komplikowanie struktury produktu, tak i wykładanie towaru zbyt jednoznacznie, nie biorąc pod uwagę pewne kryteria.W miarę prosty, obrazowy, intuicyjnie zrozumiały system wykładania towarów – właśnie to najlepsza decyzja ustawiania produktu na wystawach.

Nie mniej ważnym czynnikiem sukcesu Państwa biznesu jest właściwa automatyzacja sklepu. Żeby zoptymalizować proces zarządzania sprzedażą, warto skontaktować się z firmą Chameleon Soft, która pomoże Ci wybrać oprogramowanie dla firmy, biorąc pod uwagę specyfikę własnej działalności.

Opublikowany w Przydatne informacje.